top of page
  • ZdjÄ™cie autoraSylwia

Rozdział Pierwszy: Dlaczego Czytam?

Zaktualizowano: 3 kwi 2021

Ostatnio przeglądając internet, natrafiłam na statystyki dotyczące czytania książek przez polaków. Czy wiedzieliście, że tylko 39% z nas zadeklarowało przeczytanie książki rocznie? To znaczy, że 61% nawet nie skończyło jednej. Osobiście również nie mogę się pochwalić długą karierą czytelniczą. Od dziecka byłam do tego zmuszana, podobnie jak wszystkie małolaty. Już w pierwszej klasie szkoły podstawowej musimy przebrnąć przez naszą pierwszą lekturę. Niestety mnie, jak wielu innym dzieciom, nie przypadły one do gustu i przez ten przymus znienawidziłam książki na około 8 lat mojego życia

W takim razie w jaki sposób uprzedzona 15-latka sięgnęła po swoją pierwszą powieść? Podczas lipca 2019 roku bardzo mi się nudziło. Jako, iż już wtedy byłam zagorzałą domatorką, spędziłam cały miesiąc w domu, nigdzie nie wyjeżdżając. W końcu zmotywowana pozbycia się nudy, skierowałam się do biblioteczki mamy po jedyną książkę, która nie odstraszała mnie samym tytułem. Od dawna byłam fanką filmów o Harrym Potterze, dlatego uznałam, że przeczytanie jego historii, nie będzie nudne jak czytanie lektur szkolnych. "Harry Potter i Książę Półkrwi" był moją pierwszą papierową miłością. Szybko się zorientowałam, że czarno-biały świat Harrego był o wiele bardziej szczegółowy. Pochłonęłam połowę książki w 2 dni, co jak na moje umiejętności szybkiego czytania było prędkością światła. Nie chciałam jej kończyć, nie rozumiejąc wielu wątków pobocznych. Niestety moja rodzicielka nie posiadała w na swoim regale pierwszej części serii, musiałam kupić "Harrego Pottera i Kamień Filozoficzny" sama, - pierwszą książkę, którą przeczytałam w całości. W ten sposób w ciągu niecałych dwóch lat, przeczytałam 90 powieści. Staram się nadrobić zaległości czytelnicze, z wielu lat czytelniczego celibatu. Każdego dnia przynajmniej raz dziennie sięgam po książkę, podciągając statystyki moje jak i wszystkich polaków.

Skoro mnie udało się nawrócić, to znaczy, że wszystkich się da!, Wasza S.


Ps. Oto aktualne zdjęcie mojego regału. O dekoracji biblioteczki i sposobach układania książek informacje znajdziecie w kolejnym poście!



Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
Post: Blog2_Post
bottom of page