top of page
  • ZdjÄ™cie autoraSylwia

Rozdział piąty: Kupowanie książek

Zaktualizowano: 24 kwi 2021

Czy tylko ja, patrząc się na swoją biblioteczkę, zastanawiam się ile drzew straciło przez nią życie? Czy tego typu myśli powstrzymują mnie od kupowania książek? Nie, ale na moją obronę, ja kupuję książki jako użytkowy element wystroju. Żeby zmniejszyć swoje poczucie winy wyprowadziłam różne metody na kupowanie ich, jak najmniej szkodząc środowisku i w jak najlepszej cenie. Ja personalnie lubię mieć książki w formie papierowej. Przerzucanie kartek, podziwianie okładki, to jedne z wielu plusów takiej formy. Jeśli dla was nie ma różnicy, między papierową powieścią, a e-bookiem, to wybrałabym drugą opcję. Na internecie można znaleść wersje elektroniczne książek za darmo, bądź o wiele taniej. Przy ich produkcji nie jest zużywany papier i nie zajmują dużo miejsca (w przestrzeni, nie na dysku), co sprawia, że możecie się cieszyć swoją książką gdziekolwiek jesteście. Jeżeli, jak ja preferujecie papier, polecam kupować książki używane. Na wielu platformach, takich jak "Allegro", czy internetowych antykwariatach, można znaleść powieści przeczytane tylko raz, w bardzo dobrym stanie, nawet o połowę taniej. Co jest pewną alternatywą do bibliotek, gdzie często książki są używane przez wiele osób i przez to nie macie ich na wyłączność. Jeśli jednak kochacie nowe książki, takie bez zagięć na bokach, z nieuszkodzonymi grzbietami i pachnące nowością, polecam wam "Tanią Książkę". Jest to księgarnia internetowa z książkami w bardzo okazyjnej cenie. Czasami ceny powieści na różnych stronach internetowych różnią się nawet o 10 zł! Żeby nie przepłacić, polecam wejść na stronę "Lubimy Czytać". Tam pod konkretną książką macie jej cennik w różnych księgarniach internetowych. Kiedyś sprawdzając cenny w tym cenniku zauważyłam, że w moim koszyku Taniej Książce cena jest zawyżona od tej, którą widziałam na "Lubimy Czytać". Ostrzegam, że możecie dopłacać nawet dodatkowe 5 zł na każdej książce, która jest w koszyku dość długi czas. Najlepiej wchodzić na stronę poprzez link z cennika - wtedy macie pewność, że nie przepłacicie.

Osobiście wolę kupować książki hurtowo, kilkanaście na raz. W ten sposób zaoszczędzam na wysyłce (na "Taniej Książce" wysyłka przy zamówieniu za 299 zł dostawa jest darmowa). Poza tym im więcej książek, tym lepiej, prawda?

Wasza S





3 wyświetlenia0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
Post: Blog2_Post
bottom of page